|
|
|
-
Osman Tutal, Doç. Dr., Anadolu Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Esin Boyacıoğlu, Doç. Dr., Gazi Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Nevra Ertürk, Doç. Dr., MSGSÜ, Sanat Eserleri Konservasyonu ve Restorasyonu Bölümü; UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Yönetim Kurulu Üyesi; Somut Kültürel Miras İhtisas Komitesi Başkanı
-
F. Yasemin Aysan, Dr., Uluslar arası Kızılhaç ve Kızılay Federasyonu (Eski Genel Sekreter Yardımcısı)
-
Meltem Vatan, Yrd. Doç. Dr., Bahçeşehir Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Uludağ, Prof. Dr., Gazi Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Işıl Çokuğraş, Dr., Mimar
C. İrem Gençer, Yrd. Doç. Dr., YTÜ, Mimarlık Bölümü
-
İpek Yürekli, Doç. Dr., İTÜ, Mimarlık Bölümü
-
Coşku Kocabıyık, Doktora Araştırmacısı, Leuven Katolik Üniversitesi, Coğrafya Bölümü
-
Nurten Özdemir, Arş. Gör., DEÜ, Mimarlık Bölümü
Rabia Akgül, Arş. Gör., DEÜ, Mimarlık Bölümü
Can Hazal Açıkgöz, Arş. Gör., DEÜ, Mimarlık Bölümü
-
Gamze Özkaptan Alptekin, Yrd. Doç. Dr., İstanbul Kültür Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
Esin Kasapoğlu , Doç. Dr., İstanbul Kültür Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Duygu Gökce, Doç. Dr., SDÜ, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
-
Kezban Ayça Alangoya, Dr., İstanbul Bilgi Üniversitesi, Mimarlık Bölümü; Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Mimarlık Bölümü
-
Mete Keskin, Yüksek Mimar
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
MİMARLIĞIN DÖRT ÖĞESİ VE İKİ KONFERANS
Gottfried Semper, 2015, (çev.) Alp Tümertekin, Nihat Ülner, Janus, İstanbul, 184 sayfa.
Mimarlığın Dört Öğesi ve İki Konferans adlı kitap, 19. yüzyıl Alman dilinde mimarlık ve sanat tarihinin en büyük kuramcısı sayılan Gottfried Semper’in mimarlık ve üslup konularını işlediği en önemli çalışmalarını biraraya getiriyor. Düşünceleri çok geniş alanlara yayılan yazarın Mimarlığın Dört Öğesi adlı yazısı ile beraber 1854 yılında Londra’da verdiği Mimari Simgeler Üzerine başlığını taşıyan konferansı ve 1869 yılında Zürih’te verdiği Mimari Üsluplar Üzerine adlı konferansının yayımlandığı bu kitapta, Gottfried Semper’in mimarlıkta üslup kavramını nasıl ele aldığını olanca kapsamıyla sunuluyor. “Mimarlık, çizime dayalı öteki sanatlar gibi, doğayı taklit etmeyi amaçlamayan yaratıcı bir sanattır. Nitekim doğada mimari yapıtların ilk-örnekleri yoktur; mimari yapıtlar tümüyle hayal gücünün, deneyin ve bu ikisini biraraya getiren bir bilimin sonucudurlar.” Gottfried Semper’in bu üç çalışması Türkçede ilk kez yayınlanıyor.
Bu icerik 1887 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|