|
|
|
-
H. Tarık Şengül, Prof. Dr, ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
-
Hatice Ayataç, Doç. Dr., İTÜ Şehir ve Bölge Planlaması Bölümü
-
Baha Kuban, Dr., Bağımsız Uzman, İklim Değişikliği ve Enerji Politikaları
-
Zeynep Boz, Uzman, UNESCO Taşınır Kültür Varlıkları ve Müzeler Bölümü, 1970 Sözleşmesi Sekreteryası
-
Ebru Omay Polat, Yrd. Doç. Dr., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Beyza Birben Tuncer, Mimarlar Odası Genel Merkezi Avukatı
-
Enise Burcu Derinboğaz, Peyzaj Mimarı
-
H. Cenk Dereli, Yüksek Mimar
Yelta Köm, Yüksek Mimar
-
Güler Özyıldıran, Arş. Gör. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Ebru Özeke Tökmeci, Doç. Dr., MSGSÜ Mimarlık Bölümü
-
Nilay Ünsal Gülmez, Ayla Ayyıldız Potur, Kutlu Sevinç Kayıhan
-
Semra Arslan Selçuk , Yrd. Doç. Dr., Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
Arzu Gönenç Sorguç, Doç. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
A. İrem Mollaahmetoğlu Falay, Arş. Gör. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
F. Nurşen Kul, Yrd. Doç. Dr., İYTE Mimari Restorasyon Bölümü
-
Belkıs Uluoğlu, Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
İpek Akpınar, Doç. Dr. İTÜ Mimarlık Fakültesi
-
Özen Eyüce, Doç. Dr. Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Neris Parlak, Arş. Gör., ODTÜ Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
YAYINLAR
ŞEHRİN İTİRAZI
Feride Çiçekoğlu, Mart 2015, Metis Yayınları, İstanbul, 144 sayfa.
Kitabın tanıtım metni şu şekilde: “İstanbul’un itirazı var: Kamu alanlarının özel çıkara teslim edilmesine, ağacın, suyun ve toprağın yağmalanmasına, birçok dünya şehrinde yapılmış hataların tekrarlandığı sıradan bir kopya haline gelip kişiliğini kaybetmeye, yaşam biçimlerinin gayri insani bir hal almasına ve yaşamın ataerkil değerlerle boğulmasına itirazı var. Feride Çiçekoğlu Vesikalı Şehir’den yedi yıl sonra bu kez, şehri isyanın eşiğine getiren bu itirazın Gezi Direnişi öncesinde üretilen filmlerdeki izlerini takip ediyor ve bu filmleri daha önceki örneklerle, 68 öncesinin Paris’indeki ve İtalyan Şehirlerindeki imar hareketleriyle ve oradaki değişimin bir kuşak filmlerine yaptığı yansımalarla ilişkilendiriyor: Şehir sıkıntısı, hiçlik, boşluk, değer ve hafıza kaybı, depresyon, değersizlik duygusu ve öfke patlaması.
Gezi Direnişini bugün ‘kırmızılı’ kadın, ‘dans eden’, ‘sapan atan’ kadın imgeleriyle hatırladığımızı ve hem sayıca hem varoluş tarzlarıyla kadınların yoğun katılımını düşündüğümüzde, bu itirazın asıl olarak erkekler şehrine bir karşı çıkış olduğunu anlıyoruz..”
Bu icerik 1374 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|