|
431
MAYIS-HAZİRAN 2023
|
|
-
Behiç Ak, Mimar, Karikatürist, Yazar
-
Umut Almaç, İnşaat Müh., Dr. Öğr. Üyesi., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Nil Akdede, Arş. Gör., Atılım Üniversitesi Mimarlık Bölümü, ODTÜ Mimarlık Bölümü Doktora Öğrencisi
-
Tuğba Özer, Ömer Faruk Ağırsoy, Gizem Nur Aydemir, Emine İnci Şahin, Gizem Güner
-
Pınar Uluçay Righelato, Dr. Öğr. Üyesi., DAÜ Mimarlık Bölümü
Seyit Ermiyagil, Dr. Öğr. Üyesi., DAÜ İç Mimarlık Bölümü
-
Zeynep Eres, Doç. Dr., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Hilal Tuğba Örmecioğlu, Doç. Dr., Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü
Aslı Er Akan, Prof. Dr., Çankaya Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Özlem Erdoğdu Erkaslan, Mimar
-
Ali Devrim Işıkkaya, Doç. Dr., Bahçeşehir Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
-
Ahmet Gün, Dr. Öğr. Üyesi., İTÜ Mimarlık Bölümü
-
Tuba Doğu, Tonguç Akış, Gökçeçiçek Savaşır
-
Sevcan Güvenç, Zülal Aydemir, Esra Aygüzer, Selman Özyurt, Başak Özkıral, Hikmet Metin, Neslihan Serdaroğlu Sağ
-
Güneş Kara, Mimar, İTÜ Mimarlık Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi
KÜNYE
|
|
|
MİMARLIK DÜNYASINDAN
LONDRA TASARIM BİENALİ’NDEN “AÇIK YAPIT” YERLEŞTİRMESİNE ÖDÜL
Melek Zeynep Bulut’un performatif, deneysel bir mekân kurgusu olan eseri “Açık Yapıt”, 1-25 Haziran 2023 tarihleri arasında Londra Tasarım Bienali’nde Somerset House’da yer aldı. Açık Yapıt, 47 ülke ve çeşitli üniversiteler arasından seçilerek Londra Tasarım Bienali’nde Public Award’a değer görüldü. Eşik, dönüşüm metaforlarının etrafında şekillenen, performatif bir mekân, tiyatral bir geçişler sergilemesi olan “Açık Yapıt”, insanlık tarihi boyunca güç, sınırları belirleme, toplumsal hiyerarşi temsili olan kavramların anlamları üzerine tartışmayı temel alıyor. Tıpkı bir enstrüman gibi çalışan hareketli ve sesli yüzeylerin oluşturduğu soyut kapılar ve dolaşım plânı ziyaretçiyle etkileşime geçerek yerleşimin bir parçası hâline dönüştürüyor. Algı ve madde üzerinden bir deneyim sunan “Açık Yapıt”, temellerini kapı, geçiş ve eşik kavramları üzerine kuruyor. Yerleştirme, anıtsal bir diziliş ve büyüklükte öne çıkarken ziyaretçilerin bu deneysel mekâna temas etmesi ile dokunulmazlık yerini sessellik ve esneklikliğe devrediyor. Yerleştirme bir diğer taraftan yeni dünyaya dair nazik bir soru işareti bırakan bir oyun alanına davet ediyor.
Bu icerik 1867 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|