369
OCAK-ŞUBAT 2013
 
MİMARLIK'tan

MİMARLIK DÜNYASINDAN

  • MİMARLIK Dergisinin Elli Yıllık Birikimi
    Ali Artun, 1975-1980 arasında Mimarlar Odası'nda Araştırma Sekreteri, Yayın Komitesi Üyesi, Genel Sekreter. Galeri Nev Kurucusu. İletişim Yayınları Sanathayat Dizisi Editörü

YAYINLAR



KÜNYE
MİMARLIK DÜNYASINDAN

ANTİ-İNŞACI BİR TAVIR: "TEMEL-SİZ"

MARS, 17 Kasım 2012 - 19 Ocak 2013 tarihleri arasında küratörlüğünü Pınar Öğrenci’nin yaptığı “Temel-siz” adlı sergiye ev sahipliği yapıyor. Jelle Clarisse, Antonio Cosentino, Can Aytekin ve Mustafa Pancar’ın resim, desen, eskiz ve kolajları ile üç boyutlu işlerinden oluşturulan seçkinin kavramsal çerçevesini, yerleşik anlamıyla yapı ve mekânsallık fikrini sorgulayan anti-inşacı bir tavırla, mimarlık ve modernite, sivil / anıtsal mimari ve göç temaları oluşturuyor. Kullanılmış malzemelerden üretilen üç boyutlu işlerin ortak özelliği, tasarım ve mükemmel bir imalat fikri yerine, düşük teknolojiyle kotarılmış olmaları. Tüketim çılgınlığı, ekolojik dengesizlik ve bunlara karşı bir tedbir olarak sunulan geri dönüşüm çağında sergideki sanatçılar, malzemenin katı bir dönüşümünden çok, yeniden, başka bir form ve amaç için kullanımını öngörüyorlar. Mimarinin soylu, katı, sağlam ve kayıtsız gerçekliğine karşın, sergideki mimari heykel ve resimler, var olma kaygısı gütmeyen, apaçık kendini ele vermeyen, farazi, tahmini ve uçarı bir karakterde. Bu nitelikleriyle “kâğıt mimarlığı” kavramına yaklaşan işler, yaratıcı fikrin sınır çizgilerinde geziniyor. Mimari strüktür gerçekliğini hafife almak, günümüzün arsız ve yayılmacı ‘inşa etme’ fikrinin anlamsızlığını vurgulamakta ve ‘inşa’nın kendisini bir eylem olarak yapı-bozuma uğratmakta.

Bu icerik 1343 defa görüntülenmiştir.
Mustafa Pancar, 'Kral İnşaat', karışık teknik, 2011
Can Aytekin, 'Tapınak', karışık teknik, 2004