|
|
|
-
Doğan Hasol, Mimarlık dergisi, Ağustos’66 – Eylül’69 Yazı İşleri Müdürü; 1964-1971 yılları arasında bir dönem Yayın Uzmanı
-
Oktay Ekinci, Mimarlık dergisi, Temmuz’04 – Haziran’06 yılları arasında Dergi Sahibi
-
Aydan Balamir, Mimarlık dergisi, Ekim’92 – Ekim’94 arasında Dergi Sahibi ve Yazı İşleri Müdürü
-
Aydan Erim, Mimarlık dergisi, Mart’90 – Eylül’92 arasında Dergi Sahibi ve Yazı İşleri Müdürü
-
Ruşen Keleş, Prof. Dr., Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi
-
Başak Uçar, Yrd. Doç. Dr., TEDÜ Mimarlık Bölümü
-
Haydar Karabey, Prof. Dr., MSGSÜ Mimarlık Bölümü
-
Dosya Editörü: N. Müge Cengizkan
-
C. Abdi Güzer, Prof. Dr., ODTÜ Mimarlık Bölümü
-
Nezih R. Aysel, Yrd. Doç. Dr., MSGSÜ Mimarlık Bölümü
-
Hürriyet Öğdül, Doç. Dr., MSGSÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
-
Ülkü İnceköse, Selim Sarp Tunçoku, Tonguç Akış
Yazar sırası ile, Öğr. Gör. Dr. / Doç. Dr. / Öğr. Gör. Dr., İYTE Mimarlık Bölümü
-
Evren Uzer, Yrd. Doç. Dr., Pratt Enstitüsü PSPD, New York
-
Gülşah Güleç, Araş. Gör., Gazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü
-
Ayşe Özbil, Yrd. Doç Dr., Okan Üniversitesi Mimarlık Bölümü
Özlem Özer, Y. Şehir Plancısı, İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
Ayşe Sema Kubat, Prof. Dr., İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
-
Erkan Avlar, Yrd. Doç. Dr., YTÜ Mimarlık Bölümü
Ezgi Korkmaz, Araş. Gör. Dr., YTÜ Mimarlık Bölümü
-
Elvan Altan Ergut, DOCOMOMO_Türkiye Yönetim Kurulu Ankara Temsilcisi
-
Derin İnan, Yrd. Doç. Dr., TEDÜ Mimarlık Bölümü
KÜNYE
|
|
|
DOSYA
Modern Mimarlık Koruma Uygulamaları: GÜNCEL BİR KESİT
Dosya Editörü: N. Müge Cengizkan
Modern mimarlık dönemi yapılarının yenilenmesi ve dönüşümünü, güncel uygulamalar üzerinden tartışmaya açıyoruz. Dosya, farklı öykülere sahip üç büyük ölçekli yapının / yerleşkenin dönüşümünü odağına alıyor. Modern mimarlık ürünü odaklı, uygulamaya dönük, yeni yapı teknolojisi ve tekniği ile yeni malzeme kullanımına yönelik güncel ne tür uygulamalar yapıldığını, TED Ankara Koleji’nden TED Üniversitesi’ne dönüşen yerleşke üzerinden Abdi Güzer, Atatürk Kültür Merkezi dönüşümü üzerinden Murat Tabanlıoğlu, Güzel Sanatlar Akademisi Binası Yenilemesi üzerinden Nezih Aysel bu bağlamda tartışıyorlar. Dosya, odağına her ne kadar yeni koruma teknolojilerini almış olsa da, konuyu yapıların içinde yer aldıkları kent bağlamından, taşıdıkları simgesel değerlerden ve ne olarak dönüştürüldüklerinden bağımsız olarak ele almak mümkün değil.
Modern mimarlık dönemi yapıları için kamuoyu baskısının da devreye girmesi ile ama yine de güçlükle koruma kararı alınabiliyor. Koruma kararlarının nasıl görmezden gelinebileceği konusunda ise mucizevi yöntemler deneniyor: Bugünlerde güçlü kamuoyu baskısı ve muhalefetine rağmen Emek Sineması’nın, bulunduğu yerde yeni yapılacak AVM’nin en üst katına ‘taşınıp’ ‘yeniden kurularak’ ortaya çıkacak trajikomik ‘koruma’ oyununda bu yöntemleri yakından gördük: Yöntemin adı da ‘moving’ (‘taşıma’ imiş!). Çünkü bu yapıların korunması konusunun ciddiyetle ele alınıp, gerçekçi yaşam biçimleri kazandırılması maliyetli bir konu. Dönüşümü sübvanse edebilecek güçte gruplar ise bu işe zorlukla ikna edilebiliyor. Bazen belli tavizler gündeme geliyor, kamu vicdanı, kamu yararı, kamusal haklar zedelenebiliyor. Büyük ölçüde kentlerin simge yapıları olmaları nedeniyle korunması başarılabilen bu yapı ve yerleşkelerin gerçek kent yaşamına kazandırılabildiği örneklerin sayısı da kuşkusuz az değil. Dosyadaki üç yapı, üç ayrı dönüşüm öyküsü...
Bu icerik 6043 defa görüntülenmiştir.
|
|
|
|